Κανονισμός Κυκλοφορίας και Στάθμευσης Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (Ε.Π.Η.Ο) στο Δήμο Αθηναίων
Διαβούλευση για κανονισμό
Το κεφάλαιο αυτό θέτει το γενικό πλαίσιο και τους σκοπούς του κανονισμού, που είναι η ασφαλής και εύρυθμη κυκλοφορία και στάθμευση των Ε.Π.Η.Ο. στην Αθήνα. Παραθέτει τη νομοθεσία στην οποία βασίζεται ο κανονισμός και ορίζει τις βασικές έννοιες όπως 'Ε.Π.Η.Ο.', 'πάροχος', 'χρήστης', 'στάθμευση' και οι διάφορες ζώνες περιορισμού.
Αυτό το κεφάλαιο καθορίζει το γεωγραφικό και κανονιστικό πεδίο εφαρμογής της απόφασης. Ορίζει ότι οι κανόνες ισχύουν εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Αθηναίων και καλύπτουν όλους τους οδηγούς, χρήστες και παρόχους Ε.Π.Η.Ο.
Περιγράφει τους κανόνες κυκλοφορίας για τα Ε.Π.Η.Ο. Θέτει το γενικό όριο ταχύτητας στα 25 km/h, απαγορεύει την κυκλοφορία σε δρόμους με όριο άνω των 50 km/h και στα πεζοδρόμια, και ορίζει ταχύτητα πεζού (6 km/h) σε πεζόδρομους και πλατείες. Επίσης, παραθέτει ειδικούς κανόνες συμπεριφοράς των οδηγών και ορίζει πρόσθετες περιοχές πλήρους απαγόρευσης.
Αυτό το κεφάλαιο καθορίζει τους κανόνες στάθμευσης. Απαγορεύει τη στάθμευση σε σημεία που εμποδίζουν την κυκλοφορία (διαβάσεις, στάσεις λεωφορείων, ράμπες ΑμεΑ), κοντά σε αρχαιολογικούς χώρους, και απαιτεί συστήματα κλειδώματος. Ορίζει τις Ζώνες Μαζικής Στάθμευσης για παρόχους και απαγορεύει την ατομική στάθμευση σε ακτίνα 300μ. από αυτές.
Περιγράφει τις υποχρεώσεις όλων των εμπλεκομένων. Οι οδηγοί πρέπει να τηρούν τον ΚΟΚ και να σέβονται τον δημόσιο χώρο. Οι πάροχοι υποχρεούνται να παρέχουν δεδομένα κίνησης στον Δήμο, να επιβάλλουν τεχνολογικά τους περιορισμούς ταχύτητας και ζωνών, να ενημερώνουν τους χρήστες για τους κανόνες, και να φέρουν μοναδικό αριθμό σε κάθε όχημα.
Το κεφάλαιο αυτό ορίζει τις κυρώσεις για παραβάσεις του κανονισμού. Προβλέπονται διοικητικά πρόστιμα για τους παρόχους που δεν συμμορφώνονται με τις τεχνολογικές και ενημερωτικές υποχρεώσεις τους (1.000€) ή την υποχρέωση σήμανσης (200€). Επίσης, περιγράφεται η διαδικασία απομάκρυνσης παράνομα σταθμευμένων οχημάτων από τη Δημοτική Αστυνομία, με τα έξοδα (150€ ανά όχημα) να βαρύνουν τον πάροχο.
Παρέχει μεταβατικές περιόδους προσαρμογής για τους παρόχους Ε.Π.Η.Ο. Δίνονται συγκεκριμένες προθεσμίες (από 1 έως 6 μήνες) για τη συμμόρφωση με τις νέες απαιτήσεις, όπως η εφαρμογή των ζωνών απαγόρευσης, η εγκατάσταση συστημάτων κλειδώματος, η ενημέρωση των χρηστών και η παροχή δεδομένων κίνησης.
Περιέχει τα παραρτήματα του κανονισμού, τα οποία εξειδικεύουν τους κανόνες κυκλοφορίας και στάθμευσης. Το Παράρτημα 1 ορίζει τις ζώνες πλήρους απαγόρευσης κυκλοφορίας και τις ζώνες μειωμένης ταχύτητας. Το Παράρτημα 2 καθορίζει τα προτεινόμενα σημεία μαζικής στάθμευσης, τις ζώνες απαγόρευσης μεμονωμένης στάθμευσης γύρω από αυτά, και τις περιοχές όπου επιτρέπεται.
Πηγές κανονισμού
Αυτή η εφαρμογή βασίζεται στις παρακάτω πρωτότυπες πηγές, επίσημα έγγραφα και αναρτήσεις του Δήμου, τα οποία παρουσιάζονται εδώ με διαδραστικό τρόπο, σε χάρτη και με δυνατότητες σχολιασμού.
Η ανακοίνωση της 25ης Ιουνίου 2025 του Δήμου Αθηναίων για την διαδικασία διαβούλευσης.
Τα αρχεία της προτεινόμενης κανονιστικής
Η προτεινόμενη κανονιστική για τα πατίνια του Δήμου Αθηναίων.
Επικοινωνία με το Δήμο
Μπορείτε να συμμετέχετε στη διαβούλευση είτε μέσω αυτής της εφαρμογής, είτε στέλνοντας απευθείας email στην παρακάτω διεύθυνση. Αυτή η εφαρμογή προωθεί αυτόματα όλα τα σχόλια που υποβάλλονται σε αυτό το email.
[email protected]Επιπρόσθετες διευθύνσεις που λαμβάνουν κοινοποίηση:
Σχετικά με την εφαρμογή
Αυτή η εφαρμογή αναπτύχθηκε από την OpenCouncil και δεν σχετίζεται ούτε υποστηρίζεται από το Δήμο Αθηναίων.
Για τεχνική υποστήριξη ή απορίες σχετικά με την εφαρμογή, μπορείτε να επικοινωνήσετε απευθείας μαζί μας:
+30 2111980212
Μπορείτε επίσης να μας βρείτε στο Instagram, στο Discord, καθώς και να προτείνετε αλλαγές και να συνεισφέρετε στο GitHub.